MediaWatch

Analyse: 13 pct. af danskerne betaler for journalistik online

Et stigende antal danskere betaler for indhold på nettet. Men Danmark halter efter særligt Norge, viser ny undersøgelse.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Internationale nyheder fra ind- og udland i e-aviser og e-magasiner. Det er den journalistik, danskerne vil betale for online, viser en undersøgelse fra analyseselskabet Audienceproject.

3000 danskere er blevet spurgt i undersøgelsen. Af de danskere, som inden for den seneste måned har været på nettet ifølge Audienceproject svarende til over 95 pct. af den danske befolkning, svarer 13 pct., at de betaler for journalistik online. Dertil kommer, at 6 pct. af de adspurgte overvejer at begynde at betale for indhold online.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs