MediaWatch

Mens Politiken fyrer lavpris-koncept ruller Jysk Fynske nyt ud

Både Jyllands-Posten og Berlingske ser med interesse på Politikens opgør med det billige webabonnement. På Jydskevestkysten har man måttet gå den stik modsatte vej.

Foto: Screenshot/politiken.dk

Tre år efter dagbladene på stribe rullede betalingskoncepter ud på nettet, er det gyldne snit på det digitale indholdssalg langt fra fundet. Tværtimod bliver der justeret og lagt om på ryggen af de første års erfaringer. Dagbladene har åbnet kanalen for indholdssalg, men pengestrømmen igennem er for svag.

Det fik i sidste uge Politiken til at begrave den gamle struktur. Avisen droppede det billige webabonnement til 79 kr. om måneden - og indførte en trebenet abonnementstilbud, hvor det billigste nu koster 299 kr. månedligt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T. henter ny journalistisk chef fra Frihedsbrevet

Videochef på Frihedsbrevet og tidligere video- og podcastredaktør på Ekstra Bladet rykker videre til B.T., hvor hun skal udvikle og drive det snart 100 pct. digitale medies journalistik mod nye formater.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs