EU stiller sig på mediernes side i adblocker-krig

Netmedier må gerne tjekke, om deres brugere har en adblocker installeret, lyder det i nyt forslag fra EU-kommissionen.
Foto: Virginia Mayo/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Virginia Mayo/AP/Polfoto/Arkiv

Er det i orden, at netmedier detekterer brugere af adblocker - en software, man kan installere på sin browser, så man slipper for annoncer?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også