Pittelkow kritiserer boykot af Den Korte Avis

Chefredaktør mener, at netavisen er udsat for en "uhørt" hetz fra græsrødder, efter en række annoncører har vendt ryggen til netmediet.

Den ene annoncør efter den anden har i løbet af i dag boykottet Den Korte Avis, og det får nu netmediets chefredaktør, Ralf Pittelkow til at tage bladet fra munden. Han mener, at mediet er udsat for en alvorlig hetz, skriver Jyllands-Posten.

"Det er et fuldstændig uhørt angreb på ytringsfriheden, vi oplever her. Fuldstændig uhørt! Det er historisk enestående," siger han til Jyllands-Posten.

Ralf Pittelkow mener, det kan skade mulighederne for at drive en fri presse, "hvis virksomheder begynder at gå medier igennem med forstørrelsesglas, inden de annoncerer."

Opmærksomheden omkring Den Korte Avis er bl.a. skabt af en græsrodskampagne, der har spredt sig på især Facebook og Twitter, og som opfordrer annoncører til  at droppe reklamer på Den Korte Avis, fordi mediets indhold ifølge gruppen har et fremmedfjendsk fokus.

Kampagnen er inspireret af den britisike aktivistgruppe Stop Funding Hate og bruger blandt andet hashtagget #StopFundingHateDK, skriver Jyllands-Posten.

I går valgte Nordea at trække sin annoncering fra mediet, og i dag er mere end 12 andre virksomheder fulgt trop.

Flere annoncører trækker sig fra Den Korte Avis

Nordea trækker annoncer fra Den Korte Avis

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også