Økonomisk Ugebrev får ny bestyrelse

En tidligere digital direktør i JP/Politikens Hus skal være med til at sætte skub i den digitale udvikling hos Økonomisk Ugebrev A/S, der har hentet tre nye medlemmer til bestyrelsen.

Økonomisk Ugebrev A/S har hentet nye kræfter ind i bestyrelsen. Det fremgår af en pressemeddelelse onsdag aften.

De tre nye bestyrelsesmedlemmer er hentet med henblik på at styrke selskabets digitale kompetencer, fremgår det. De nye bestyrelsemedlemmer er:

Tine Senger: Management konsulent og tidl. Marketing Director & Head of Digital for Egmont Magasiner A/S. Spidskompetencer er blandt andet digital transformation, relationship management, data analytics, Strategi & Forretningsudvikling samt Digital Marketing Excellence

Lars Bo Haber: Senior Director Digital Transformation hos Atcore. Tidl. direktør TDC Online, Berlingske Officin, Axel Springer og Egmont. Spidskompetencer er blandt andet digital value chain, ecommerce, social media, mobile og online development.

Steffen Damborg: Konsulent og tidl. direktør hos JP/Politikkens Hus i flere ledende stillinger, senest som digital direktør for ugeavisforretningen i Danmark og Sverige. Spidskompetencer er blandt andet digital strategi, udvikling & transformation, samt digital skalering af abonnementsbaserede forretningsmodeller.

”Med den nye bestyrelse er Økonomisk Ugebrev klar til at træde på speederen og for alvor rykke ind i den nye digitale verden. Vi har formået at tiltrække tre ekstremt erfarne og dygtige erhvervsfolk, som alle tidligere har arbejdet i medieverdenen med ledelse, digital omstilling og kommercielt salg. Vi har derfor store forventninger til, at vi nu bliver langt bedre til at udnytte og synliggøre vores stærke brand og vores unikke journalistisk og analyser,” udtaler Morten W. Langer, chefredaktør for Økonomisk Ugebrev, i pressemeddelelsen.

Han tilføjer, at der er tale om en ret utraditionel bestyrelse, som blandt andet vil være tættere på ledelsen, end bestyrelser normalt er.  

”For det første har vi aftalt med de nye bestyrelsesmedlemmer, at de kommer til at være tættere på den daglige drift end normalt og deltage i konkrete udviklingsprojekter på ad hoc basis. For det andet er de tre nye medlemmer kommercielle mediefagfolk med beslægtede kompetencer. Men vi har erkendt, at det især er her vi mangler interne kompetencer, og vi har en stor udviklingsopgave foran os,” lyder det fra chefredaktøren.

 Økonomisk Ugebrev lægger selskaber sammen 

 Økonomisk Ugebrev i plus efter fire års underskud

 PFA opgiver sag mod ugebrev i Pressenævnet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også