MediaWatch

Gammel platform får nyt liv i digital verden

Nyhedsbrevet er godt i gang med et comeback som udgivelseskanal, der får selvstændige ressourcer og fokus, hos flere internationale medier.

Selv om den teknologiske udvikling har budt på en konstant strøm af spritnye formater og platforme, som medierne løbende skal forholde sig til, så er der undtagelser.

Det gode, gamle nyhedsbrev, der stort set har været med fra internetmediernes fødsel, vinder i stigende grad frem som udgivelseskanal, skriver Digiday. Ligesom de sociale medier betragtes som en selvstændig disciplin og platform, har nyhedsbrevene hos flere internationale medier fået samme selvstændige status, som der allokeres ressourcer til.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs