MediaWatch

Nationale aviser vinder daglig kamp om nyhedslæsere

Det daglige nyhedsforbrug er først og fremmest de landsdækkende mediers spillebane, hvor dagbladene dominerer, viser tal fra Kulturstyrelsen.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Selv om den digitale udvikling rokker fundamentet under dagbladenes forretningsmodel, har de landsdækkende dagblade sat sig tungt på nyhedsmarkedet online i det daglige.

Det viser en opgørelse fra Kulturstyrelsen. Ifølge rapporten Mediernes udvikling i 2016 havde de landsdækkende dagblade sidste år hver dag i gennemsnit 1,5 mio. brugere online, mens de landsdækkende public service-medier tegnede sig for 1,1 mio. brugere i gennemsnit om dagen. Det svarer til, at de landsdækkende dagblade hver dag når ud til 30 pct. af befolkningen online, mens DR og TV 2 rammer 21 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs