MediaWatch

Nationale aviser vinder daglig kamp om nyhedslæsere

Det daglige nyhedsforbrug er først og fremmest de landsdækkende mediers spillebane, hvor dagbladene dominerer, viser tal fra Kulturstyrelsen.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Selv om den digitale udvikling rokker fundamentet under dagbladenes forretningsmodel, har de landsdækkende dagblade sat sig tungt på nyhedsmarkedet online i det daglige.

Det viser en opgørelse fra Kulturstyrelsen. Ifølge rapporten Mediernes udvikling i 2016 havde de landsdækkende dagblade sidste år hver dag i gennemsnit 1,5 mio. brugere online, mens de landsdækkende public service-medier tegnede sig for 1,1 mio. brugere i gennemsnit om dagen. Det svarer til, at de landsdækkende dagblade hver dag når ud til 30 pct. af befolkningen online, mens DR og TV 2 rammer 21 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Yousee-ejer skyder gang i historisk it-projekt

Nuuday sætter nu gang i et fireårigt digitalt transformationsprojekt, der kommer til at stå koncernen i en milliard kroner. Op mod 80 pct. af de gamle systemer fra TDC-tiden skiftes ud. Investeringen skal sikre Nuudays digitale udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs