En del af Watch Medier

MediaWatchtirsdag7. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
27.07.2016kl. 08.10

Aviser står til at miste boligannoncer

Mæglerkæden Nybolig vil fremover flytte hovedparten af sine annoncekroner fra printaviser til digitale annoncer.
Foto: Sanne Vils Axelsen/Polfoto/Arkiv
Foto: Sanne Vils Axelsen/Polfoto/Arkiv
af MORTEN STEEN

Danske aviser står til at miste en stor del af indtjeningen fra boligannoncer på print. I hvert fald hvis resten af ejendomsmæglerbranchen vælger at følge trop efter Danmarks største mæglerkæde Nybolig, som fremover vil satse på digitale løsninger frem for printannoncer. Det skriver Børsen.

"Mens 70 pct. af annoncebudgettet i dag går til print, og 30 pct. bruges på digitale medier, vil det være omvendt om ét år. Jeg regner også med, at vores konkurrenter vil følge efter," siger direktør i Nybolig Lene Qvist til Børsen.

Hvis Nybolig-topchefen får ret i sin forudsigelse vil det betyde, at danske aviser står til at miste annonceindtægter for knap 150 mio. kr. Lene Qvist vurderer, at mæglerbranchen i dag brugere mere end 250 mio. kr. på printannoncer hos aviserne.

Nybolig, der har en markedsandel på 18 pct., vil henover sommeren rulle et digitalt markedsføringssystem ud i kædens 220 forretninger. Det er bl.a. online platforme som Facebook, som vil komme til at spille en større rolle i boligannonceringen.

Ifølge Nybolig-direktør Lene Qvist vil printannoncer også i fremtiden have deres berettigelse som platform til at ramme potentielle boligsælgere, men frem for et firedobbelt opslag kan mæglerne nøjes med et enkelt for at være synlige.

Relaterede artikler:

  • Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

    Mediehuse er splittede over digitalt samarbejde

    For abonnenter

  • Morgensdagens Brexit-afstemning er blandt faresignalerne i den vesteuropæiske del af verden, skriver Magna i sin prognose. | Foto: Philip Toscano/AP/Polfoto

    Spådom: Annonceforbruget stiger men Europa halter

    For abonnenter

  • Foto: Ulrich Borch/POLFOTO/Arkiv

    Kommuner flytter annonce-kroner til sociale medier

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Thomas Borberg
TV

Melding om nyheder skaber usikkerhed blandt TV 2-medarbejdere

Tillidsrepræsentant håber ikke, at medarbejderne søger væk som følge af den uafklarede situation hos TV 2. 
  • TV 2 News' aftenryk til Odense skal spare penge til digitale investeringer
  • TV 2 flytter aftenfladen til Odense

For abonnenter

Foto: Henrik Montgomery/AP/Ritzau Scanpix
Aviser

Trods lille fald lander Dagens Nyheter næstbedste resultat i over 20 år

For abonnenter

Foto: Flindt Mogens/Ritzau Scanpix
TV

Jes Dorph-Petersen får værtsjob på Dk4

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

TV 2 News' aftenryk til Odense skal spare penge til digitale investeringer

For abonnenter

Foto: Stine Bidstrup/ERH
TV

Yousee-ejers topchef: Det virker ikke i længden af fyre sig til besparelser

For abonnenter

Foto: Finn Frandsen
Aviser

Dagbladet Børsens svenske ejer havde vind i sejlene i 2022

For abonnenter

Læs også

Magnus Barsøe har været ansat i JP/Politikens Hus siden 2014. | Foto: Philip Hoepner/APPR/Ritzau Scanpix
Medienyt

Bestyrelsesmedlem retter skarp kritik mod ledelsen i JP/Politikens Hus

Topledelsen bør give magten og pengene tilbage til de enkelte medier, som selv bør udvikle og have ansvaret for strategi og investeringer, mener Magnus Barsøe, debatredaktør på Politiken.

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg
TV

Melding om nyheder skaber usikkerhed blandt TV 2-medarbejdere

Tillidsrepræsentant håber ikke, at medarbejderne søger væk som følge af den uafklarede situation hos TV 2. 

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

TV 2 News' aftenryk til Odense skal spare penge til digitale investeringer

”Vi har været bevidste om dobbeltarbejdet, men har aktivt valgt det til, fordi det var vigtigt, begge områder stod så stærkt som muligt,” siger TV 2’s nyhedsdirektør, Ulla Pors, om ændringer.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Melding om nyheder skaber usikkerhed blandt TV 2-medarbejdere – 6. feb.
  • Trods lille fald lander Dagens Nyheter næstbedste resultat i over 20 år – 6. feb.
  • Jes Dorph-Petersen får værtsjob på Dk4 – 6. feb.
  • Yousee-ejers topchef: Det virker ikke i længden af fyre sig til besparelser – 6. feb.
  • TV 2 News' aftenryk til Odense skal spare penge til digitale investeringer – 6. feb.
  • Dagbladet Børsens svenske ejer havde vind i sejlene i 2022 – 6. feb.
  • Bestyrelsesmedlem retter skarp kritik mod ledelsen i JP/Politikens Hus – 6. feb.
  • North Media ramte nedre ende af egen prognose i 2022 – 6. feb.
  • Filminstituttet lancerer online filmtilbud til dagsinstitutioner – 6. feb.
  • Pressechef i Klimaministeriet skifter til rådgiverstilling – 6. feb.
  • Yousee-ejer hopper på stedet – 6. feb.
  • Aller Medias topchef: "Vi skal også være levedygtige i den digitale arena" – 6. feb.
  • Gannett sløjfer kommentarspor på de fleste af sine nyhedssites – 6. feb.
  • Danske biblioteker møder økonomisk pres af stigende digitale udlån – 6. feb.
  • Holy Spider snupper 11 statuetter ved Robert Prisen – 5. feb.
Flere nyheder

Job

  • Life science journalist

  • People Manager for Upright Music

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • SoMe Manager

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

Se flere jobs

Watch Job

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Director - Analytical Development, CMC small molecules

  • Erfaren IT Supporter

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

Se flere jobs

Job

  • Life science journalist

  • People Manager for Upright Music

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • SoMe Manager

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

  • Om MediaWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge