Analytiker: Telegigant satser på indhold med Yahoo-opkøb

Amerikanske Verizon vil med milliardkøbet af Yahoo satse mere på udbuddet af medieindhold, mener analytiker.
Foto: Julie Jacobson/Polfoto/AP/Arkiv
Foto: Julie Jacobson/Polfoto/AP/Arkiv

Med købet af Yahoos internetforretning for 32,7 mia. kr., træder den amerikanske telekoncern Verizon, der i forvejen ejer Hufffington Post, AOL og Techcrunch, endnu et skridt ind på mediemarkedet.

Opkøbet skal ifølge teleanalytiker John Strand fra Strand Consult ses som en del af et strategiskifte, hvor teleselskaber og medievirksomheder smelter mere sammen og satser på at tilbyde eksklusivt indhold, skriver Berlingske Business.

"Der er ingen tvivl om, at Verizon også vil kaste sig yderligere ind på indholdsmarkedet. Selskabet vil gå fra at være et traditionelt teleselskab, der sælger en bredbånds- eller mobilforbindelse, til i stigende grad også at tilbyde indhold," siger John Strand til Berilngske Business.

Han nævner som det åbenlyse eksempel i British Telecoms køb af tv-rettigheder til Premier League i Storbritannien gennem selskabet BT Sports.

Også herhjemme har TDC igennem flere år satset mere på at tilbyde indhold og underholdning fremfor end rent telefoni. Senest har TDC's privatkundeafdeling taget navneforandring til Yousee, der tidligere alene var navnet på TDC's store tv-distributionsforretning, men i dag er blevet hovedbrandet.

 Medie: Yahoo accepterer købstilbud

Verizon nærmer sig aftale om at købe Yahoo 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også