MediaWatch

Broadcastere går i krig om priser for live-tv

USA's største broadcastere vil hæve priserne for videresalg af live-tv markant på tærsklen til det forestående præsidentvalg.

Foto: Lars Krabbe/Polfoto

De store tv-selskaber i USA planlægger at hæve priserne "markant" for live-tv, der bliver transmitteret direkte fra nogle af landets største begivenheder. Det skriver The Washington Post.

Det vækker bekymring hos en række amerikanske medieorganisationer, som frygter, at de ikke længere vil være i stand til at betale og dermed vise live-tv fra bl.a. breaking news, præsidentdebatter og politiske møder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs