
Europæiske tv-produktioner fanger en stadig større andel af de danske seere og presser amerikanske indkøb længere ud på kanten af sendeplanen, fortæller både DR og TV 2.
Ifølge Peter Rosberg, planchef i DR og ansvarlig for indkøb af serier, er det især britiske og svenske produktioner, der over de seneste 10 år kontinuerligt er vokset og tager en mærkbart større bid af seerinteressen og -andelene.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.