MediaWatch

Tv-stationer: Danskerne gider ikke se amerikansk tv

DR og TV 2 dropper i stigende grad de amerikanske serier til fordel for europæiske produktioner i konkurrencen om seerne.

Foto: Morten Flarup/Polfoto/Arkiv

Europæiske tv-produktioner fanger en stadig større andel af de danske seere og presser amerikanske indkøb længere ud på kanten af sendeplanen, fortæller både DR og TV 2.

Ifølge Peter Rosberg, planchef i DR og ansvarlig for indkøb af serier, er det især britiske og svenske produktioner, der over de seneste 10 år kontinuerligt er vokset og tager en mærkbart større bid af seerinteressen og -andelene.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs