MediaWatch

Populære blogs er mindre værdifulde for annoncører

De såkaldte mikro-influenter oplever også stigende popularitet hos de danske mediebureauer. Få følgere betyder, at de er tættere på målgruppen.

Foto: Karly Domb Sadof/AP/Polfoto/Arkiv

Det er ikke kun i udlandet, at mediebureauer har fået et godt øje til bloggere og Instagram-profiler med mindre følgerskarer. Også i Danmark er de såkaldte mikro-influenter en gruppe, som mediebureauer og annoncører i høj grad har fokus på. Det fortæller Morten Kristensen, adm. direktør i Mediacom.

De små influenter er blandt andet tættere på deres læsere og har derfor en større "effekt", når de omtaler produkter eller brands, som MediaWatch også beskrev i sidste uge. Morten Kristensen peger på to hovedforklaringer på, hvorfor mikro-influenterne er på vej frem i Danmark.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs