MediaWatch

SoMe: Derfor vinder "mikro indflydelse" frem

Flere udenlandske mediebureauer ser fordele i at bruge bloggere med få følgere til kampagner og markedsføring på sociale medier.

Foto: Karly Domb Sadof/AP/Polfoto/Arkiv

Noget tyder på, at der kan være en fordel i at have få følgere på sociale medier frem for flere hundrede tusind, hvis man ser på det ud fra et markedsføringsperspektiv.

Flere udenlandske mediebureauer vælger i stigende grad at benytte såkaldte "micro influencers", når annoncekronerne skal bruges på at markedsføre forskellige produkter. Det er brugere, der er aktive på sociale medier såsom Instagram og Snapchat, men har relativt få følgere,

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs