MediaWatch

Egmont: Blogger som chef er en del af ny strategi

Magasinchef ser intet problem i, at en fitnessblogger med sponsoreret indhold og samarbejdsaftaler skal dække samme stof i magasin.

Tina Nikolaisen, magasinchef i Egmont Publishing.

Om godt en måned sætter en ny chefredaktør sig i stolen hos Egmonts træningsmagasin Fit Living. Valget er faldet på en lidt atypisk kandidat - den 29-årig sundheds- og træningsblogger Sara Jin Smidt, der i nogle år har drevet bloggen "Healthy Skinny Bitch" ved siden af sit arbejde som fitnessinstruktør og sin virksomhed med træningsbootcamps.

Som det er tilfældet med mange andre bloggere, er Sara Jin Smidts blog omfattet af en række sponsorater og samarbejdsaftaler med bl.a. forskellige sportsbrands. Bloggen bliver hun ved med at drive i eget navn ved siden af sit job som chefredaktør, omend bloggen fremover bliver drevet i samarbejde med Egmont Publishing, fortæller Tina Nikolaisen, magasindirektør i Egmont Publishing.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Femina henter ny redaktør fra Berlingske

Digital nyhedsredaktør på Berlingske rykker til Femina, hvor hun bliver ny forsideredaktør og jourhavende som del af en journalistisk oprustning på aktualitetsstoffet på det Aller-ejede kvindebrand.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs