MediaWatch

Egmont: Blogger som chef er en del af ny strategi

Magasinchef ser intet problem i, at en fitnessblogger med sponsoreret indhold og samarbejdsaftaler skal dække samme stof i magasin.

Tina Nikolaisen, magasinchef i Egmont Publishing.

Om godt en måned sætter en ny chefredaktør sig i stolen hos Egmonts træningsmagasin Fit Living. Valget er faldet på en lidt atypisk kandidat - den 29-årig sundheds- og træningsblogger Sara Jin Smidt, der i nogle år har drevet bloggen "Healthy Skinny Bitch" ved siden af sit arbejde som fitnessinstruktør og sin virksomhed med træningsbootcamps.

Som det er tilfældet med mange andre bloggere, er Sara Jin Smidts blog omfattet af en række sponsorater og samarbejdsaftaler med bl.a. forskellige sportsbrands. Bloggen bliver hun ved med at drive i eget navn ved siden af sit job som chefredaktør, omend bloggen fremover bliver drevet i samarbejde med Egmont Publishing, fortæller Tina Nikolaisen, magasindirektør i Egmont Publishing.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs