MediaWatch

Brugerne efterspørger ikke mere videoindhold

Brugerne tilbringer langt mere tid på at læse artikler frem for at se videoer på nyhedsmedier, viser ny rapport.

Facebooks fokus på videoer har fået mange medier til at satse på formatet. | Foto: PR/Facebook

Det stigende fokus på videoindhold skyldes i højere fokus fra udgivere, ny teknologi og platforme end efterspørgsel fra brugerne. Sådan lyder konklusionen i en ny rapport fra Reuters Institute.

Undersøgelsen er baseret på interviews med 30 forskellige nyhedsorganisationer på tværs af en række forskellige lande med fokus på erfaringerne i USA, Storbritannien, Tyskland og Italien.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs