MediaWatch

Facebook: Sats på video, video, video

Videoer vil fylde mest i brugernes feed på Facebook i løbet af de næste fem år, lyder spådommen fra det sociale medie.

Foto: PR/Facebook

Videoindhold er fremtidens format, hvis man skal tro Facebook. Det sociale medie betaler allerede medier som New York Times og Buzzfeed for at producere dedikeret videoindhold, og Facebooks berømte algoritme, der udvælger indholdet, som bliver vist i brugernes feed, prioriterer eftersigende allerede videoer frem for tekst.

Otte mia. gange hver dag bliver der set en video på det sociale medie af Facebook-brugerne. Det løber op i mere en 100 mio. timers videosening alene på smartphones – dagligt. Den udvikling vil kun tage til i fremtiden, forudser Facebook selv. Det skriver Nieman Lab.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Et forlag med faldende flyvehøjde, en pris på åbning af DR’s kæmpearkiv, en omfattende fyringsrunde og en radiodirektør, der må se i øjnene at vigtig målsætning bliver svær at nå. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs