MediaWatch

Sådan vil tyske udgivere bekæmpe Google og Facebook

Tyske udgivere er gået sammen om at pulje data om brugere fra knap 1.000 netmedier for at udkonkurrere giganterne fra USA.

Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Markus Schreiber

Otte af Tysklands 10 største udgivere, heriblandt Spiegels ejer, Bertelsmann Group og Axel Springer, er gået sammen om et initiativ, der skal pulje brugerdata fra næsten 1.000 nyhedssider. Det skriver digiday.com.

Årsagen er, at Google og Facebook på nuværende tidspunkt sidder på omkring 85 pct. af det globale annoncemarked. Det har gjort det så godt som umuligt for de tyske udgivere at konkurrere med amerikanerne om annoncørernes gunst, fordi de med deres individuelle data ikke kan levere datapakker på lige fod med og af samme kvalitet som kæmperne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs