MediaWatch

Analyse: 29 pct bruger adblocker på computeren

Næsten hver tredje dansker blokerer annoncer på desktop, mens tallet er noget lavere for mobiltelefoner, viser undersøgelse. De danske tal er i den lave ende set i nordisk perspektiv.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

29 pct. af danskerne bruger adblocker på deres computer, mens det tilsvarende tal for mobiltelefoner er 8 pct. Det viser en undersøgelse fra analysefirmaet Mediavision, der bygger på svar fra 1100 tilfældigt udvalgte danskere.

Undersøgelsen viser, at svenskerne er det nordiske folkefærd, der i højest grad benytter sig af adblocker. Som grafikken herunder viser, er tallene 37 og 11 pct. for hhv. desktop og mobil.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs