MediaWatch

Jubii lander nyhedsmedie som ny native-kunde

Nyhedssitet Newsbreak indfører native advertising i håb om at booste reklameindtjeningen. Jubii Media Group overtager samtidig annoncesalget.

Foto: PR/Newsbreak

Fra i dag vil læserne af nyhedssitet Newsbreak blive præsenteret for en ny type indhold, når de klikker ind på hjemmesiden.

Native advertising bliver fremover en fast bestanddel af Newsbreak, efter nyhedsmediet har indgået en aftale med annoncenetværket Jubii Media Group, der samtidig overtager al annoncesalg for sitet. Det skriver parterne i en pressemeddelelse.

Det bliver Jubii Media Group, der får ansvaret for salg og produktion af native advertising-indholdet. Forhåbningen er, at det kommercielle indhold kommer til at booste annonceindtjeningen for Newsbreak, fastslår ansv. redaktør Uffe Dahl.

”Native formatet vinder frem i både ind- og udland, og mange store medier lukrerer på det, så naturligvis vil vi også forsøge at tage en bid af kagen. Vi er ikke blege for at afprøve nye formater, men vi kan ikke selv løfte opgaven med at lave native indhold, og har det også bedst med slet ikke at have noget at gøre med annoncedelen. Derfor er det optimalt, at Jubii påtager sig hele opgaven og sørger for det rette miks af annoncetyper, så vi kan fokusere på indholdsdelen,” siger Uffe Dahl i pressemeddelelsen.

Nyhedssitet Newsbreak gik i luften i marts 2014 og har ifølge de seneste tal fra Danske Medier Research, der stammer fra december 2015, lidt over 400.000 unikke månedlige brugere. Mediet har i dag fem fastansatte journalister, som bliver suppleret af en række freelancere og deltidsansatte.

Newsbreak kom ud af seneste regnskabsår, der strakte sig fra marts 2014 til juni 2015, med et minus på 246.446 kr.

Efterspørgsel på native

Hos Jubii Media Group, der blandt andet varetager annoncesalg for hjemmesider som Bazoom og DMI, oplever man en stigende efterspørgsel efter native advertising-muligheder, ikke mindst for nyhedsmedier som Newsbreak.

”Vi oplever, at native advertising har en bedre performance end traditionel annoncering, og derfor kan vi garantere en ret unik performance på formaterne," udtaler Kenneth Andersen, der er direktør for digital forretningsudvikling i Jubii Media Group, i pressemeddelelsen. 

Jubii Media Group er en del af Nordjyske Medier-koncernen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs