MediaWatch

EB: Sponsoreret indhold er også i brugernes interesse

Brugerne klikker på historierne, og læsetiden er lang, viser Ekstra Bladets erfaringer med sponsoreret indhold.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Siden marts har Ekstra Bladet haft to journalister ansat til at producere sponsoreret indhold, og brugerne tilsyneladende er begejstrede for historierne, viser de hidtidige erfaringer. Der skriver Journalisten.

»Der er mange, der klikker på det, og læsetiden på artiklerne er meget lang. Og det er endda sådan, at der er mange af brugerne, der deler historierne, og det vil jo sige, at de selv tager ejerskab over de historier,« siger digital chefredaktør på Ekstra Bladet Anders Refnov til Journalisten.

Han peger på, at ambitionen med det sponsorerede indhold er at tjene penge til avisen, men det skal ske gennem begavet indhold, som brugerne rent faktisk har lyst til at læse. Derfor er native advertising i sidste ende både i Ekstra Bladets, annoncørernes og læsernes interesse, fastslår Anders Refnov.

Initiativerne til det sponsorerede indhold kommer både fra avisen selv og annoncørerne, men Ekstra Bladet producerer kun advertorials og native advertising om underholdnings- og fascinationsstof. Derfor vil læserne heller ikke finde nyheder eller historier med fokus på politik og religion blandt det sponsorerede indhold.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs