Cyber-stjerne får 22,3 mio for reklamespot

Ved en auktion i Kina betalte en kosmetikvirksomhed mere end håndører for at få markedsføring hos et kinesisk internetfænomen.
Foto: Alexander F. Yuan/AP/Arkiv
Foto: Alexander F. Yuan/AP/Arkiv

Den kinesiske cyber-kendis Papi Jiang skrev historie for Kinas sociale medier, da den flere virksomheder overbød hinanden i en auktion over et reklamespot bragt i forbindelse med hendes virtuelle videoshow. Det skriver Berlingske Business.

Auktionen blev streamet live på nettet, så online-købere også kunne være med. I løbet af kun syv minutter var startprisen skudt i vejret fra 220.000 kr. til den endelige pris på 22,3 mio. kr.

Vinderbuddet kom fra kosmetikvirksomheden Lili & Beauty, der forhandler flere globale mærker såsom Max Factor i Kina. Ifølge Berlingske Business udtalte direktøren for virksomheden efterfølgende, at prisen for markedsføringen hos Papi Jiang bestemt ikke var for høj.

Det skal bl.a. ses i forbindelse med, at internet-stjernen i løbet af få måneder har fået flere end 12 mio. følgere på hendes Weibo-konto, der minder om en kinesisk udgave af Twitter. Hendes videoer fra Youku, der er Kinas svar på Youtube, er blevet set mere end 100 mio. gange.

Det førte bl.a. til, at en gruppe investorer tidligere i april betalte 12 mio. kr. for 12 pct. af virksomheden Papi Jiang.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også