MediaWatch

Medie: Schibsted går ind i kampen om Youtube-talenter

Et "hemmeligt projekt" i Schibsteds svenske gren handler ifølge svensk medie om et nyt videonetværk.

Schibsteds svenske gren barsler med planer om at give MTG og Bonnier konkurrence på markedet for de såkaldte MCN-netværk (Multi Channel Network), skriver Resume.

Schibsted arbejder ifølge Resumes oplysninger på et "hemmeligt projekt", som ifølge mediets kilder drejer sig om en videoplatform, også kaldet et MCN-netværk. Bag projektet står Ehsan Fadakar, som forlod jobbet som social medie-chef på Schibsteds Aftonbladet i sidste uge.

Ehsan Fadakar vil dog hverken be- eller afkræfte Resumes oplysninger.

"Hvad mener du præcist med et talentnetværk. Hvad projektet skal være, er ikke engang indledt," siger Ehsan Fadakar til Resume.

Både MTG og Bonnier er spillere på det nordiske MCN-marked med Youtube-netværkere Splay og United Screens.

Mere fra MediaWatch

Nent tager navneskifte til Viaplay

Nordic Entertainment Group hedder fremover Viaplay Group. Det skal sende klart signal om, at medieselskabet har fokus skåret knivskarpt mod streamingfremtiden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs