Medie: Schibsted går ind i kampen om Youtube-talenter

Et "hemmeligt projekt" i Schibsteds svenske gren handler ifølge svensk medie om et nyt videonetværk.

Schibsteds svenske gren barsler med planer om at give MTG og Bonnier konkurrence på markedet for de såkaldte MCN-netværk (Multi Channel Network), skriver Resume.

Schibsted arbejder ifølge Resumes oplysninger på et "hemmeligt projekt", som ifølge mediets kilder drejer sig om en videoplatform, også kaldet et MCN-netværk. Bag projektet står Ehsan Fadakar, som forlod jobbet som social medie-chef på Schibsteds Aftonbladet i sidste uge.

Ehsan Fadakar vil dog hverken be- eller afkræfte Resumes oplysninger.

"Hvad mener du præcist med et talentnetværk. Hvad projektet skal være, er ikke engang indledt," siger Ehsan Fadakar til Resume.

Både MTG og Bonnier er spillere på det nordiske MCN-marked med Youtube-netværkere Splay og United Screens.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også