MediaWatch

Franske adblock-erfaringer: Nultolerance virker bedst

Medier med nultolerance over for adblockere opnår de bedste resultater, viser erfaringer fra seks franske udgivere.

Peter Dejong/Polfoto
Foto: Peter Dejong/Polfoto

I slutningen af marts gik seks franske udgivere sammen i en fælles kampagne mod adblockere. Medierne Le Monde, Le Figaro, RTE, Le Parisien og L’Equipe satte sammen med musiktjenesten Deezer foden ned over for brugere med en adblocker installeret i deres browser, skriver Digiday.

Udgiverne valgte forskellige tilgange i deres kommunikation med adblock-brugerne. Nogle bad høfligt brugerne slå funktionen fra og tillod under alle omstændigheder fortsat brug deres produkt, mens andre udgivere valgte at blokere for adgangen, indtil adblocker-funktionen var slået fra, eller mediets hjemmeside var blevet "whitelistet", således at annoncer fra en given hjemmeside slipper gennem filteret.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere