
I slutningen af marts gik seks franske udgivere sammen i en fælles kampagne mod adblockere. Medierne Le Monde, Le Figaro, RTE, Le Parisien og L’Equipe satte sammen med musiktjenesten Deezer foden ned over for brugere med en adblocker installeret i deres browser, skriver Digiday.
Udgiverne valgte forskellige tilgange i deres kommunikation med adblock-brugerne. Nogle bad høfligt brugerne slå funktionen fra og tillod under alle omstændigheder fortsat brug deres produkt, mens andre udgivere valgte at blokere for adgangen, indtil adblocker-funktionen var slået fra, eller mediets hjemmeside var blevet "whitelistet", således at annoncer fra en given hjemmeside slipper gennem filteret.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år
Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.