MediaWatch

Franske adblock-erfaringer: Nultolerance virker bedst

Medier med nultolerance over for adblockere opnår de bedste resultater, viser erfaringer fra seks franske udgivere.

Foto: Peter Dejong/Polfoto

I slutningen af marts gik seks franske udgivere sammen i en fælles kampagne mod adblockere. Medierne Le Monde, Le Figaro, RTE, Le Parisien og L’Equipe satte sammen med musiktjenesten Deezer foden ned over for brugere med en adblocker installeret i deres browser, skriver Digiday.

Udgiverne valgte forskellige tilgange i deres kommunikation med adblock-brugerne. Nogle bad høfligt brugerne slå funktionen fra og tillod under alle omstændigheder fortsat brug deres produkt, mens andre udgivere valgte at blokere for adgangen, indtil adblocker-funktionen var slået fra, eller mediets hjemmeside var blevet "whitelistet", således at annoncer fra en given hjemmeside slipper gennem filteret.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs