MediaWatch

The Guardian overvejer tiltag mod adblockere

Den voksende brug af adblockere kan tvinge den engelske avis til at stille onlinelæsere med antiannonce-programmer et ultimatum.

Omfanget af brugere med adblockere på The Guardians hjemmeside er bekymrende stort. Det fastslår David Pemsel, adm. direktør for The Guardian Group, der står bag The Guardian og The Observer, på konferencen FT Digital Media i London, skriver The Guardian.

Derfor tester den engelske avis i øjeblikket beskeder til udvalgte læsere, der beder dem om at afinstallere deres adblocker eller godkende annoncevisninger på The Guardians hjemmeside.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs