
Süddeutsche Zeitung må stille sig op i rækken af store tyske mediehuse, som har tabt et slag i kampen mod adblocker-programmet Adblock Plus. Det sker, efter en domstol i München afviste avisens søgsmål mod firmaet bag softwaren, Eyeo. Det skriver The Guardian.
Et centralt omdrejningspunkt i Süddeutsche Zeitungs søgsmål mod Adblock Plus er Eyeos løsning "Acceptable Ads". Den betyder, at annoncerne skal leve op til specifikke retningslinjer for at slippe igennem softwareprogrammets nåleøje og blive vist på mediernes hjemmesider. Samtidig kan udgivere mod betaling til Eyeo få lov til at vise større annoncer.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.