MediaWatch

E-boghandlere ruster sig til Amazons komme

Flere digitale boghandlere og forlag satser på abonnementsordninger for at sikre sig en loyal kundebase.

Valdemar Jørgensen/Polfoto/Arkiv
Stifter og adm. direktør for Saxo.com Jørgen Balle Olesen. Foto: Valdemar Jørgensen/Polfoto/Arkiv

Abonnementsordninger hører ikke kun til tjenester som Spotify og Mofibo, der for et fast månedligt beløb giver fri adgang på hylderne af musik eller e-bøger for medlemmerne.

Også digitale boghandlere og forlag har taget abonnementsmodellen til sig. Blandt de nyankomne er Gyldendal, der ved årsskiftet etablerede Gyldendals Bogklub, hvor medlemmer for et beløb på 39 kr. om måneden får 20 pct. rabat på bøger. Bogklubben Plusbog.dk, der tilbyder rabatter på op til 70 pct. på udvalgte bøger for 99 kr. om måneden, er en anden spiller på markedet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere