MediaWatch

E-boghandlere ruster sig til Amazons komme

Flere digitale boghandlere og forlag satser på abonnementsordninger for at sikre sig en loyal kundebase.

Stifter og adm. direktør for Saxo.com Jørgen Balle Olesen. | Foto: Valdemar Jørgensen/Polfoto/Arkiv

Abonnementsordninger hører ikke kun til tjenester som Spotify og Mofibo, der for et fast månedligt beløb giver fri adgang på hylderne af musik eller e-bøger for medlemmerne.

Også digitale boghandlere og forlag har taget abonnementsmodellen til sig. Blandt de nyankomne er Gyldendal, der ved årsskiftet etablerede Gyldendals Bogklub, hvor medlemmer for et beløb på 39 kr. om måneden får 20 pct. rabat på bøger. Bogklubben Plusbog.dk, der tilbyder rabatter på op til 70 pct. på udvalgte bøger for 99 kr. om måneden, er en anden spiller på markedet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Yousee-ejer skyder gang i historisk it-projekt

Nuuday sætter nu gang i et fireårigt digitalt transformationsprojekt, der kommer til at stå koncernen i en milliard kroner. Op mod 80 pct. af de gamle systemer fra TDC-tiden skiftes ud. Investeringen skal sikre Nuudays digitale udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs