MediaWatch

E-boghandlere ruster sig til Amazons komme

Flere digitale boghandlere og forlag satser på abonnementsordninger for at sikre sig en loyal kundebase.

Stifter og adm. direktør for Saxo.com Jørgen Balle Olesen. | Foto: Valdemar Jørgensen/Polfoto/Arkiv

Abonnementsordninger hører ikke kun til tjenester som Spotify og Mofibo, der for et fast månedligt beløb giver fri adgang på hylderne af musik eller e-bøger for medlemmerne.

Også digitale boghandlere og forlag har taget abonnementsmodellen til sig. Blandt de nyankomne er Gyldendal, der ved årsskiftet etablerede Gyldendals Bogklub, hvor medlemmer for et beløb på 39 kr. om måneden får 20 pct. rabat på bøger. Bogklubben Plusbog.dk, der tilbyder rabatter på op til 70 pct. på udvalgte bøger for 99 kr. om måneden, er en anden spiller på markedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs