MediaWatch

Saxo.com tager Netflix-metoder i brug

Danmarks største online boghandel vil i år begynde at dele data om folks læsemønstre med forfattere.

Foto: Valdemar Jørgensen/Polfoto/Arkiv

Data om folks læsemønstre bliver nu en aktiv del af Saxo.coms produktudvikling. Danmarks største onlineboghandel vil i år begynde at dele data om læsemønstre med forfattere og forlag, som blandt andet kan få et overblik over, hvor i en e-bog at deres læsere står af.

Jørgen Balle Olesen, direktør i Saxo.com, fortæller, at man i øjeblikket arbejder på at færdiggøre en ny e- og lydbogsreader, og når den digitale platform senere på året er færdigudviklet, vil denne give mulighed for at dele data om brugernes læsemønstre både med forlag, forfattere og læserne selv:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs