MediaWatch

Saxo.com tager Netflix-metoder i brug

Danmarks største online boghandel vil i år begynde at dele data om folks læsemønstre med forfattere.

Foto: Valdemar Jørgensen/Polfoto/Arkiv

Data om folks læsemønstre bliver nu en aktiv del af Saxo.coms produktudvikling. Danmarks største onlineboghandel vil i år begynde at dele data om læsemønstre med forfattere og forlag, som blandt andet kan få et overblik over, hvor i en e-bog at deres læsere står af.

Jørgen Balle Olesen, direktør i Saxo.com, fortæller, at man i øjeblikket arbejder på at færdiggøre en ny e- og lydbogsreader, og når den digitale platform senere på året er færdigudviklet, vil denne give mulighed for at dele data om brugernes læsemønstre både med forlag, forfattere og læserne selv:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Flertal skrider bag forslag om at droppe momsfritagelse

Efter en uvildig advokatundersøgelse har slået bunden ud på regeringens præmis om, at en EU-dom påtvinger indførelse af moms på bl.a. rettighedsvederlag, vil Konservative stemme nej til lovforslaget, som dermed står til at falde.

Le Gammeltoft stopper på Heartbeats

Aller Media bekræfter, at stifter og direktør for det digitale medie og bureau har valgt at opsige sin stilling. Le Gammeltoft har stået i spidsen for selskabet siden 2015.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs