MediaWatch

Forlags forhandlinger med Amazon støder mod muren

Flere danske forlag har i månedsvis forhandlet med Amazon om at sælge e-bøger gennem internetkæmpen. Men begge sider står fast på deres krav.

Foto: PR/Amazon

Både Gyldendal og Politikens Forlag fremstår urokkelige i deres verserende forhandlinger med verdens største internetboghandel Amazon. Internetkæmpen forsøger at rykke længere ind på det danske marked og forhandle de danske forlags e-bøger. Men parterne har svært ved at nå hinanden.

"Der er nogle vilkår, som Amazon vil indgå en aftale på, som vi bare ikke kan sige ja til," lyder det fra Jakob Harden, digital- og udviklingschef hos Politikens Forlag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs