Kforum i luften med datajournalistisk portal

Med 2 mio. i støtte fra innovationspuljen har Kforum lanceret dets datajournalistiske medie.

Den nye online portal for datajournalistik Bias, som folkene bag Kforum står bag, er gået i luften i dag.

Bias modtog i slutningen af 2015 2 mio. kr i innovationsstøtte fra Kulturstyrelsens innovationspulje. Foruden støttekronerne satser Bias, der er gratis for brugerne, på annoncer og kurser a la Kforum.

"Man kan ikke leve af bannerannoncer på et nichesite. Vi lægger op til en model med kursusaktiviteter og efteruddannelse, som vi skal tjene penge på.  Vi vil også arbejde med datadrevet branding content for private virksomheder. Det vil være skarpt adskilt fra den redaktionelle del portalen, men skal være med til at sikre, at projektet er økonomiske bæredygtigt," lød det fra stifter og redaktør for Kforum, Timme Bisgaard Munk, da det blev kendt, at Bias var blandt modtagerne af innovationsstøtte.

Målsætningen med Bias er at bruge datajournalistik som udgangspunkt for at dække og perspektivere aktuelle temaer i samfundsdebatten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også