MediaWatch

Medier afventer modtagelsen af Instant Articles

Tirsdag bliver Facebooks nye platform åbnet for alle udgivere. Metroxpress og Soundvenue er allerede om bord, mens flere andre danske medier holder sig afventende i baggrunden.

Facebook står klar til at gøre sin platform Instant Articles tilgængelig for alle udgivere i hele verden. Enkelte store medier har haft platformen i brug i godt et år, men den 12. april bliver den åbnet for alle andre brugere.

Allerede i sidste uge blev Instant Articles taget i brug af både Metroxpress og kulturmagasinet Soundvenue, som har fået tidlig adgang til servicen. Begge fortæller, at det er for tidligt at vurdere effekten af den nye måde at udgive artikler på.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs