MediaWatch

Businessmediet Bloomberg skifter navn

Det amerikanske erhvervsmedie Bloomberg ændrer navn og dropper "Business" i titlen. Mediet vil lancere et nyt stofområde med fokus på tech senere på året.

Erhvervsmediet Blomberg Business har besluttet sig for at sende sit navn på slankekur og vil fremover blot hedde Bloomberg. Navneskiftet er en del af en relancering af nyhedssitet, som gik i luften i går. Det skriver Digiday.

Baggrunden for navneskiftet er, at Bloomberg Business blev lanceret som et fokuseret erhvervsmedie, men i dag dækker sitet også politik og opinionsstof. Der er desuden planer om at introducere tech-stof som en del af mediets dækning senere på året.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs