MediaWatch

Fremtidens førerløse nyhedsfartøjer

LONGREAD: De danske dagblades annonceindtægter var større end Googles, da teknologien i 2002 blev nyhedsvejviser. Nu er forholdet 1:365, og Google kæmper med Apple og Facebook om at overtage nyhedsdistributionen. Hvad skete der lige, og kan man stoppe en selvkørende bil fra bagsædet?

Spørgsmålet er vel reelt kun, om vinderen bliver Google eller Apple.

Nuvel, enkelte andre nye spillere er med i kapløbet, mens der senest er spekuleret i, om Facebook er i gang med at lancere sig som en reel konkurrent. Men umiddelbart er der lagt op til nok en tvekamp mellem de to mastodonter. Ganske som på markedet for mobile styresystemer eller for den sags skyld titlen som verdens mest værdifulde selskab.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kulturminister om regulering af sociale medier: Vi har sovet i timen

Regeringen er på vej med et lovforslag om regulering af ulovligt indhold på sociale medier. Det er led i en ambition om i højere grad at kunne stille techselsaber til ansvar for spredningen af indhold på deres platforme. Men der mangler et opgør med indhold, der er skadeligt uden at være ulovligt, lyder det fra kulturministeren.

Filmfolk vil have lavet om på støttemodellen til dansk film

DR og TV 2 bør i fremtiden skulle forpligte sig til støtte danske spillefilm, inden de går i produktion, i stedet for at det sker på bagkant som i dag. Det bør et nyt medieforlig lave om på, lyder det fra Danske Filminstruktører, der bakkes op af Producentforeningen og DFI.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs