MediaWatch

Bonnier fordobler ejerandel i svensk boligportal

Mediekoncernen er blevet hovedaktionær i svensk boligsite, efter at den næsten har fordoblet sin ejerandel.

Foto: Peter Jönsson/Bonnier

Den svenske mediekoncern Bonnier har øget sin investering i den svenske boligporatal Hittahem fra 49 pct. til 90 pct. Det skriver Breakit.

Hittahem er en konkurrent til Hemnet, som Schibsted købte for 1,5 mia. svenske kr, svarende til 1,2 mia. kr. Handlen afventer dog fortsat myndighedernes godkendelse.

I efteråret 2013 købte Bonnier 49 pct. af aktierne i Hittahem for 30 mio. svenske kr., hvilket værdisatte Hittahem til 60 mio. svenske kr. Bonnier ønsker ikke at oplyse, hvor meget koncernen betaler for de resterende 41 pct. af aktierne.

"Vi så, at markedet for boligannoncering var under hastig forandring, og at der fandtes et stort behov for at koble mæglernes objektsannoncering med smarte digitale værktøjer til at sammenligne. Nu har vi testet forretningsmodellen og kan se, at den fungerer, og derfor vælger vi at øge ejerandelen," udtaler Henrik Stangel, afgående salgsdirektør i Bonnier i en meddelelse.

Ifølge Bonniers topchef Tomas Franzén er den øgede ejerandel en del af Bonnier strategi om at løfte de digitale indtægter.

Mere fra MediaWatch

DR udpeger direktør for nyoprettet område

Flere måneder efter, DR løftede sløret til det nye store ben i organisationen "Bruger, Marked og Publicering", har man fundet områdets nye direktør. Han får ansvaret for at sikre, DR kan indfri sine public service-forpligtelser i et mediemarked i rivende udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs