MediaWatch

Facebook byder på streaming-rettigheder til NFL

Det sociale medie har lagt billet ind på torsdagskampe fra NFL. De skal angiveligt være med til at sparke satsningen på live-video i gang.

Brynn Anderson/AP/Polfoto
Foto: Brynn Anderson/AP/Polfoto

Facebook blander sig nu i kampen om sportsrettigheder. Det sociale medie bekræfter således, at det ligger i forhandlinger med NFL om rettighederne til at live-streame torsdagskampe fra den yderst populære amerikanske liga, skriver Variety.

"Vi taler med en masse folk om live (video). Der er tonsvis af indhold, der passer ind i det formaet," siger Dan Rose, Facebooks direktør for partnerskaber.

Adspurgt om Facebooks forsøg på at sikre sig live-streaming-rettighederne til NFL svarer han, at "det må vi se". Facebook er angiveligt ikke kun interesseret i at streame kampene fra NFL, men også tilbyde indhold før og efter kampene, bl.a. fra holdenes omklædningsrum. Ifølge Variety byder også Amazon og Verizon ind på NFL-rettighederne.

Købet af sportsrettighederne skal være være med til at sparke Facebooks satsning på live-video i gang. Sidste sommer lancerede Facebook dets live-video produkt, Facebook Live, som indtil nu har udvalgte kendisser om bord.

Forsiden lige nu

Weekendavisen skal have ny formand

De seneste ledelsesskift i Berlingske Media giver også udskiftninger i flere af koncernens selskabers bestyrelser, herunder Weekendavisens.

Nye Borgerlige på vej med eget medie

I rækken af politiske partier, der selv laver medieproduktioner, barsler Nye Borgerlige med et digitalt medietiltag, der skal i luften inden næste valg.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere