MediaWatch

Facebook byder på streaming-rettigheder til NFL

Det sociale medie har lagt billet ind på torsdagskampe fra NFL. De skal angiveligt være med til at sparke satsningen på live-video i gang.

Foto: Brynn Anderson/AP/Polfoto

Facebook blander sig nu i kampen om sportsrettigheder. Det sociale medie bekræfter således, at det ligger i forhandlinger med NFL om rettighederne til at live-streame torsdagskampe fra den yderst populære amerikanske liga, skriver Variety.

"Vi taler med en masse folk om live (video). Der er tonsvis af indhold, der passer ind i det formaet," siger Dan Rose, Facebooks direktør for partnerskaber.

Adspurgt om Facebooks forsøg på at sikre sig live-streaming-rettighederne til NFL svarer han, at "det må vi se". Facebook er angiveligt ikke kun interesseret i at streame kampene fra NFL, men også tilbyde indhold før og efter kampene, bl.a. fra holdenes omklædningsrum. Ifølge Variety byder også Amazon og Verizon ind på NFL-rettighederne.

Købet af sportsrettighederne skal være være med til at sparke Facebooks satsning på live-video i gang. Sidste sommer lancerede Facebook dets live-video produkt, Facebook Live, som indtil nu har udvalgte kendisser om bord.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs