MediaWatch

Facebook byder på streaming-rettigheder til NFL

Det sociale medie har lagt billet ind på torsdagskampe fra NFL. De skal angiveligt være med til at sparke satsningen på live-video i gang.

Foto: Brynn Anderson/AP/Polfoto

Facebook blander sig nu i kampen om sportsrettigheder. Det sociale medie bekræfter således, at det ligger i forhandlinger med NFL om rettighederne til at live-streame torsdagskampe fra den yderst populære amerikanske liga, skriver Variety.

"Vi taler med en masse folk om live (video). Der er tonsvis af indhold, der passer ind i det formaet," siger Dan Rose, Facebooks direktør for partnerskaber.

Adspurgt om Facebooks forsøg på at sikre sig live-streaming-rettighederne til NFL svarer han, at "det må vi se". Facebook er angiveligt ikke kun interesseret i at streame kampene fra NFL, men også tilbyde indhold før og efter kampene, bl.a. fra holdenes omklædningsrum. Ifølge Variety byder også Amazon og Verizon ind på NFL-rettighederne.

Købet af sportsrettighederne skal være være med til at sparke Facebooks satsning på live-video i gang. Sidste sommer lancerede Facebook dets live-video produkt, Facebook Live, som indtil nu har udvalgte kendisser om bord.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs