MediaWatch

Britisk regering går ind i kampen mod adblocking

Den britiske kulturminister sammenligner adblocking med piratkopiering og ønsker at ”at gøre noget” for at dæmme op for adblocking.

Den britiske kulturminister, John Whittingdale, går nu aktivt i kampen for at bekæmpe adblocking, dvs. de software tjenester, som gør det muligt for brugere at blokere annoncer på internettet. Det skriver thestack.com.

Ifølge webmediet sagde den britiske kulturminister til Oxford Media Convention, at han sammen med den britiske regering ønsker ”at gøre noget” for at bekæmpe adblocking, som han sammenligner med piratkopiering og ser som en trussel mod mediers forretning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs