MediaWatch

Schibsted blæser til kamp mod Google og Facebook

De norske medier bør stå sammen i en alliance mod internationale selskaber som Google og Facebook, mener Schibsteds bestyrelsesformand.

Google og Facebook tjener masser af annoncekroner i Norge, men selskabernes indtægter gavner ikke de norske medier. Derfor bør branchen stå sammen i kampen mod de internationale giganter, mener bestyrelsesformand i Schibsted, Ole Jacob Sunde. Det skriver Aftenposten.

"Hvis vi skal have en levende presse i Norge i fremtiden, er der brug for en national indsats. Vores fælles kamp mod udenlandske virksomheder er langt hårdere end konkurrencen i Norge," siger Ole Jacob Sunde til Aftenposten, der ligesom VG er ejet af Schibsted-koncernen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs