MediaWatch

Norsk medieudvalg vil undersøge Facebook og Googles indflydelse

Udvalg, der skal komme med anbefalinger til fremtidens mediestøtte i Norge, vil kigge nærmere på Facebook og Googles indflydelse på mediemarkedet.

Foto: Marcio Jose Sanchez/AP/POLFOTO/arkiv

Til marts næste år skal et udvalg udpeget af den norske regering præsentere forslag til fremtidens mediestøtte i Norge. Mediemangfoldighedsudvalget, som det mundret hedder, mødtes forleden til indledende drøftelser omkring, hvordan man i fremtiden kan sikre et pluralistisk medielandskab i Norge, skriver Kampanje.

Det skete samme dag, som en prognose viste, at Facebook og Google næste år står til at vinde store markedsandele på det norske reklamemarked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs