MediaWatch

Norsk medieudvalg vil undersøge Facebook og Googles indflydelse

Udvalg, der skal komme med anbefalinger til fremtidens mediestøtte i Norge, vil kigge nærmere på Facebook og Googles indflydelse på mediemarkedet.

Foto: Marcio Jose Sanchez/AP/POLFOTO/arkiv

Til marts næste år skal et udvalg udpeget af den norske regering præsentere forslag til fremtidens mediestøtte i Norge. Mediemangfoldighedsudvalget, som det mundret hedder, mødtes forleden til indledende drøftelser omkring, hvordan man i fremtiden kan sikre et pluralistisk medielandskab i Norge, skriver Kampanje.

Det skete samme dag, som en prognose viste, at Facebook og Google næste år står til at vinde store markedsandele på det norske reklamemarked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs