MediaWatch

Aller: Lovende annoncesalg på Instant Articles

Selvom Aller lader Facebook tage en andel af annoncesalget på Instant Articles, tegner salget lovende.

Som et af de første nordiske medier hoppede Allers norske avis Dagbladet med på Facebooks nyhedsplatform Instant Articles. Og førstehåndindtrykket har ikke skræmt Dagbladet, hvor særligt annonceindtægterne tegner sig positivt, skriver Kampanje.

"Det ser lovende ud for annonceindtægterne. Det har ikke givet synlig effekt på trafikken, og hypotensen om, at artiklerne bliver mere delt, har vi ikke set noget til," siger digital direktør i Aller, Stephan Granhaug, til Kampanje.

Aller har indtil nu ladet Facebook stå for annoncesalget. Men selvom det betyder, at Facebook tager en bid af salget, er "nettosummen" fornuftig, siger Jan Thoresen, digital redaktør i Aller Media.

Foreløbigt er det kun Dagbladets magasinindhold, som publiceres på Instant Article. Det skyldes, at det kræver mindre arbejde at tilpasse magasinartiklerne til Instant Articles format. Men snart begynder Dagbladet også at publicere nyhedsartikler på Facebook for at sætte mere fart på trafikken.

Dagbladet vil evaluere brugen af Instant Articles, når de rammer en million sidevisninger.

Mere fra MediaWatch

Flertal skrider bag forslag om at droppe momsfritagelse

Efter en uvildig advokatundersøgelse har slået bunden ud på regeringens præmis om, at en EU-dom påtvinger indførelse af moms på bl.a. rettighedsvederlag, vil Konservative stemme nej til lovforslaget, som dermed står til at falde.

Le Gammeltoft stopper på Heartbeats

Aller Media bekræfter, at stifter og direktør for det digitale medie og bureau har valgt at opsige sin stilling. Le Gammeltoft har stået i spidsen for selskabet siden 2015.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs