MediaWatch

Infomedia opruster med nyansættelser

Tidligere pressechef for Det Konservative Folkeparti er blandt Infomedias nyansættelser, der skal styrke markeds- og salgssiden.

Foto: PR-foto

Landets dominerende medieovervågnings-virksomhed, Infomedia, der ejes ligeligt at Berlingske Media og JP/Politikens Hus, opruster markeds- og salgsafdelingen med en række nyansættelser. Det skriver Infomedia i en pressemeddelelse.

Infomedia har ansat tre nye client executives. En af dem er Henrik Hilleberg, der kommer fra KMD, hvor han har arbejdet med public affairs. Henrik Hilleberg er desuden tidligere pressechef for Det Konservative Folkeparti, hvor han også har arbejdet som politisk-økonomisk chef.

"Henrik har derfor et dybt kendskab til kommunikationsudfordringerne i offentlige organisationer og den politiske sfære generelt og kommer derfor til at have fokus på det offentlige og politiske segment," skriver Infomedia.

Ny er også Dan Gabiel. Han har de seneste fire år arbejdet som kommunikationsrådgiver i Horesta. Dan Gabiel får ansvaret for store danske og internationale virksomheder i den private sektor.

Sidste nyansættelse er Trine Bøgeriis Hansen, som kommer fra en stilling som senior konsulent i PWC. Informedias SME-kunder bliver hendes ansvar, skriver selskabet.

Infomedia fik i seneste regnskabår, 2014, et driftsresultat på 3,6 mio. kr. og et overskud efter skat på 4,6 mio. kr.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs