Snapchat vil øge trafikken til medier

Det sociale medie har planer om at lade brugerne abonnere direkte på medier, som er en del af Discover-funktionen.

Vice, ESPN og CNN er blandt de medier, som kan se frem til at modtage mere trafik fra det sociale medie Snapchat.

Ifølge Recode arbejder Snapchat nemlig på, at brugerne af det sociale medie kan abonnere direkte på de medier, der er en del af Snapchats tjeneste Discover. I dag er Discover-funktionen placeret på sin egen underside, men ifølge Recode vil mediernes indhold fremover optræde på den såkaldte "Stories"-side, som er nemmere at tilgå fra forsiden.

Samtidig vil Snapchat erstatte de forskellige mediers runde logo i Discover med et magasininspireret logo, der i ændrer sig i takt med, at mediers indhold ændrer sig. Målet er et mere visuelt indtryk, skriver Recode.

Discover tæller i dag 16 kanaler fra medier. Mens beskeder på det sociale medie normalt slettes efter 10 sekunder, bliver indslag på Snapchat Discover liggende i 24 timer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også