MediaWatch

Snapchat vil øge trafikken til medier

Det sociale medie har planer om at lade brugerne abonnere direkte på medier, som er en del af Discover-funktionen.

Vice, ESPN og CNN er blandt de medier, som kan se frem til at modtage mere trafik fra det sociale medie Snapchat.

Ifølge Recode arbejder Snapchat nemlig på, at brugerne af det sociale medie kan abonnere direkte på de medier, der er en del af Snapchats tjeneste Discover. I dag er Discover-funktionen placeret på sin egen underside, men ifølge Recode vil mediernes indhold fremover optræde på den såkaldte "Stories"-side, som er nemmere at tilgå fra forsiden.

Samtidig vil Snapchat erstatte de forskellige mediers runde logo i Discover med et magasininspireret logo, der i ændrer sig i takt med, at mediers indhold ændrer sig. Målet er et mere visuelt indtryk, skriver Recode.

Discover tæller i dag 16 kanaler fra medier. Mens beskeder på det sociale medie normalt slettes efter 10 sekunder, bliver indslag på Snapchat Discover liggende i 24 timer.

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs