MediaWatch

Snapchat passerer seks mia. daglige videovisninger

Det sociale medie har tredoblet antallet af videovisninger siden maj.

6.000.000.000. Så mange gange starter en video hver dag på Snapchat. De seks mia. visninger er en tredobling siden maj. Det skriver Financial Times.

Der er dog endnu et stykke op den dominerende spiller på de sociale medier, Facebook. Virksomheden med Mark Zuckerberg i spidsen har hver dag otte mia. videovisninger. Det er en fordobling af antallet siden april.

I Facebooks opgørelse tæller kun videoer, som er blevet set i tre sekunder eller mere, mens Snapchat tæller samtlige videoer, hvor afspilningen er påbegyndt.   

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs