MediaWatch

Snapchat passerer seks mia. daglige videovisninger

Det sociale medie har tredoblet antallet af videovisninger siden maj.

6.000.000.000. Så mange gange starter en video hver dag på Snapchat. De seks mia. visninger er en tredobling siden maj. Det skriver Financial Times.

Der er dog endnu et stykke op den dominerende spiller på de sociale medier, Facebook. Virksomheden med Mark Zuckerberg i spidsen har hver dag otte mia. videovisninger. Det er en fordobling af antallet siden april.

I Facebooks opgørelse tæller kun videoer, som er blevet set i tre sekunder eller mere, mens Snapchat tæller samtlige videoer, hvor afspilningen er påbegyndt.   

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs