MediaWatch

Wall Street Journal får egen kanal på Snapchat

Erhvervsmediet får sin egen kanal på Snapchats medietjeneste Discover, der har over 100 mio. brugere.

Medier som CNN, Buzzfeed og Daily Mail får nu selskab af Wall Street Journal på Snapchats tjeneste Discover. Det skriver onlinemediet Recode.

Det står stadig hen i det uvisse, hvornår brugerne kan se frem til at se Wall Street Journal. Snapchat Discover blev lanceret i januar og har i dag mere end 100 mio. daglige brugere.

Discover tæller i dag 16 kanaler fra medier som National Geographic, ESPN og Vice Media, der lægger nyhedsklip og indhold ud på tjenesten mod at få del i annonceindtægterne.

Mens beskeder på det sociale medie normalt slettes efter 10 sekunder, bliver indslag på Snapchat Discover liggende i 24 timer.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs