TV 2 lancerer ny udgave af hjemmeside

Faste brugere af sportssektionen på TV 2’s hjemmeside kan konstatere, at alting ikke længere er, som det plejer. Hjemmesiden sport.tv.2dk har fået nyt design, og med det følger blandt andet nye muligheder for at integrere sociale medier og live-blogs på en ny måde.
Relanceringen af sportssektionen er første skridt på vejen mod en grundig overhaling af alle tv-stationens hjemmesider i løbet af de kommende måneder. Det skal resultere i en bedre brugeroplevelse på tværs af forskellige platforme.
”Med det nye tv2.dk skaber vi en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af tv2.dk og TV 2's mobile apps i tæt sammenhæng med resten af TV 2s platforme. Det skal være nemt for brugerne at bevæge sig på tværs og finde relevant indhold. Sammenhængen vil både være rent visuelt og i form af funktioner og indhold,” siger TV 2's digitale udviklingschef, Casper Thomsen, i en pressemeddelelse.
Redesignet skulle også gerne resultere i en hurtigere brugeroplevelse og muligheder for at integrere elementer som videoer, infografik, indhold fra sociale medier og liveblogs på nye måder. Der kommer blandt andet til at indgå flere levende billeder på hjemmesiden fremover.
”Fokus er især på de mobile bruger, som der bliver flere og flere af, og så skal designet kunne fastholde og engagere brugerne, når de kommer ind via de sociale medier,” siger Søren Dietrichsen, der er konstitueret digital chef på TV 2.
Sportssektionen er den første del af tv2.dk, som får nyt udseende og indhold. Derefter følger andre dele af hjemmesiden som nyheder, livsstil, underholdning og programmer. Efter nytår vil tv2.dk gå i luften med en ny forside.
Relaterede artikler:
TV 2 bestod public service-indsatsen i 2014
For abonnenter