MediaWatch

TV 2 lancerer ny udgave af hjemmeside

TV 2 er i gang med en større relancering af sin hjemmeside. Første skridt er en ny udgave af sportssektionen, der allerede er luften.

Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

Faste brugere af sportssektionen på TV 2’s hjemmeside kan konstatere, at alting ikke længere er, som det plejer. Hjemmesiden sport.tv.2dk har fået nyt design, og med det følger blandt andet nye muligheder for at integrere sociale medier og live-blogs på en ny måde.

Relanceringen af sportssektionen er første skridt på vejen mod en grundig overhaling af alle tv-stationens hjemmesider i løbet af de kommende måneder. Det skal resultere i en bedre brugeroplevelse på tværs af forskellige platforme.

”Med det nye tv2.dk skaber vi en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af tv2.dk og TV 2's mobile apps i tæt sammenhæng med resten af TV 2s platforme. Det skal være nemt for brugerne at bevæge sig på tværs og finde relevant indhold. Sammenhængen vil både være rent visuelt og i form af funktioner og indhold,” siger TV 2's digitale udviklingschef, Casper Thomsen, i en pressemeddelelse.

Redesignet skulle også gerne resultere i en hurtigere brugeroplevelse og muligheder for at integrere elementer som videoer, infografik, indhold fra sociale medier og liveblogs på nye måder. Der kommer blandt andet til at indgå flere levende billeder på hjemmesiden fremover.

”Fokus er især på de mobile bruger, som der bliver flere og flere af, og så skal designet kunne fastholde og engagere brugerne, når de kommer ind via de sociale medier,” siger Søren Dietrichsen, der er konstitueret digital chef på TV 2.

Sportssektionen er den første del af tv2.dk, som får nyt udseende og indhold. Derefter følger andre dele af hjemmesiden som nyheder, livsstil, underholdning og programmer. Efter nytår vil tv2.dk gå i luften med en ny forside.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs