MediaWatch

TV 2 Play finder ny kommerciel chef internt

TV 2's streamingtjeneste har hentet ny kommerciel chef i egne rækker, efter den tidligere har sagt op efter syv år på posten.

Fra nytår er der en ny mand i spidsen for de kommercielle aktiviteter i TV 2 Play. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Klaus Andersen hedder den nye chef. Han er hentet internt fra en stilling som CRM manager, der kan oversættes til chef for kunderelationsstyring. Klaus Andersen afløser Jan Færch, der stopper efter mere end syv år på posten. Han skal i stedet være vice president for Unwire, der bl.a. leverer løsninger til mobilbetalinger.

"Klaus har været en del af det kommercielle TV 2 Play-team i tre år og har i denne periode leveret imponerende resultater i arbejdet med at forbedre fastholdelse på Plays abonnementsbase - en performance-forbedring som er en meget vigtig komponent i TV 2 Plays samlede vækst de år," siger salgsdirektør for TV 2 Betalings-tv, Stig Møller Christensen, i pressemeddelelsen.

TV 2 Play rundede tidligere på efteråret 200.000 brugere, og den seneste milepæl før det, 150.000 brugere, blev nået i december sidste år. Det svarede til en vækst på 33 pct. på ni måneder.

Mere skræddersyet Play

Klaus Andersen er 33 år og har tidligere arbejdet for Søndagsavisen og Berlingske Media, før han kom til TV 2.

"Jeg er glad og stolt over den en her mulighed. Jeg skal - sammen med mit ekstremt kompetente team og resten af TV 2 - forme rejsen mod fremtidens måde at se TV 2 på. Vi har ambitiøse vækstmål, men samtidig enorme muligheder for at øge performance i både salg og fastholdelse af abonnenterne. Bl.a. kommer vi til at styrke predictive omnichannel marketing, som betyder, at abonnenterne i højere grad vil opleve et individuelt, skræddersyet TV 2 Play," siger Klaus Andersen i pressemeddelelsen.

Blandt de nye tiltag er, at TV 2 vil skræddersy reklameblokkene på TV 2 Play.

TV 2 Plays kommercielle ledelse vil fremover bestå af Klaus Andersen, Stig Møller Christensen, product manager Bo Bergstedt, kundecenterchef Kristian Petersen og business devellopment manager Rikke Buus.

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs