MediaWatch

Bonniers magasiner hopper på tv-toget

Bonniers svenske magasindivision, Bonnier Tidskrifter, indleder ny satsning på webtv.

Som et af de første magasinhuse i Skandinavien føjer Bonnier webtv til tilbuddet til læsere og annoncører. Det skriver Dagens Media.

Bonnier Tidskrifter i Sverige udvider med en ny tv-redaktion, skriver Dagens Media. Tv-afdelingen skal primært producere webtv-indslag til husets største websites som damernas.se og mama.nu.

"Vi laver en offensiv tv-satsning, hvor vi om kort tid vil lancere en række stærke webbtv-koncepter. Her mærker vi en stor efterspørgsel fra såvel læsere som annoncører, som vil udvikle kreative formater med os," siger Frida Boisen, digital chef og ansvarhavende udgiver, Bonnier Tidskrifter.

Bonniers magasinhus har rekrutteret to profiler fra produktionsselskabet Birdfish til at sparke satsningen i gang.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs