MediaWatch

Bonniers magasiner hopper på tv-toget

Bonniers svenske magasindivision, Bonnier Tidskrifter, indleder ny satsning på webtv.

Som et af de første magasinhuse i Skandinavien føjer Bonnier webtv til tilbuddet til læsere og annoncører. Det skriver Dagens Media.

Bonnier Tidskrifter i Sverige udvider med en ny tv-redaktion, skriver Dagens Media. Tv-afdelingen skal primært producere webtv-indslag til husets største websites som damernas.se og mama.nu.

"Vi laver en offensiv tv-satsning, hvor vi om kort tid vil lancere en række stærke webbtv-koncepter. Her mærker vi en stor efterspørgsel fra såvel læsere som annoncører, som vil udvikle kreative formater med os," siger Frida Boisen, digital chef og ansvarhavende udgiver, Bonnier Tidskrifter.

Bonniers magasinhus har rekrutteret to profiler fra produktionsselskabet Birdfish til at sparke satsningen i gang.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs