MediaWatch

Bonniers magasiner hopper på tv-toget

Bonniers svenske magasindivision, Bonnier Tidskrifter, indleder ny satsning på webtv.

Som et af de første magasinhuse i Skandinavien føjer Bonnier webtv til tilbuddet til læsere og annoncører. Det skriver Dagens Media.

Bonnier Tidskrifter i Sverige udvider med en ny tv-redaktion, skriver Dagens Media. Tv-afdelingen skal primært producere webtv-indslag til husets største websites som damernas.se og mama.nu.

"Vi laver en offensiv tv-satsning, hvor vi om kort tid vil lancere en række stærke webbtv-koncepter. Her mærker vi en stor efterspørgsel fra såvel læsere som annoncører, som vil udvikle kreative formater med os," siger Frida Boisen, digital chef og ansvarhavende udgiver, Bonnier Tidskrifter.

Bonniers magasinhus har rekrutteret to profiler fra produktionsselskabet Birdfish til at sparke satsningen i gang.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs