MediaWatch

Fagblad relancerer på nettet

Stort fagblad vil have nyt digitalt liv med relancering af hjemmeside.

Foto: Screenshot fra Fagbladetfoa.dk

Fagbladet FOA relancerer på nettet, oplyser mediet i en pressemeddelelse.

Målet med relanceringen er at fokusere indsatsen på den gode historie og fastholde læserne, når de først er kommet ind på fagbladetfoa.dk.

"Udgangspunktet er den gode historie - ikke at promovere en masse flimrende indhold, som konkurrerer med hinanden om brugerens gunst. Vi ved, at vi har en del læsere, som af forskellige årsager ikke læser så meget. Det er vigtigt for os, at vi kan fastholde dem," siger ansv. chefredaktør på Fagbladet FOA, Gitte Hejberg, i en pressemeddelelse.

Over 70 pct. af trafikken kommer fra mobile enheder, og derfor er den relancerede hjemmeside målrettet mobilen.

"Størstedelen af vores trafik vil komme fra vores nyhedsbrev og fra Facebook. Når læserne lander på Fagbladetfoa.dk, er vi forhåbentlig i stand til at friste dem til at læse og se flere relevante artikler og videoer," siger Gitte Hejbjerg i pressemeddelelsen.

Relanceringen betyder også, at arbejdsgangene bliver lettere. Tidligere kunne det tage 35 minutter for fagbladets journalister at lægge en artikel klar, mens det i det nye system tager fem minutter.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs