Føljeton sætter dato på lancering
![Lars Trier Mogensen (tv) og Nikolaj Thyssen udgør to af hovedkræfterne bag Føljeton](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7847050.ece/ALTERNATES/schema-16_9/F%25C3%25B8ljeton.jpg)
Det bliver 5. november, at folkene bag Føljeton for første gang løfter sløret for det nyhedsmagasin, der vil lave journalistik i dybden, men målrettet de hurtige mobile platforme.
Det skriver Føljeton i et nyhedsbrev.
Urpremieren i begyndelsen af næste måned sker i samarbejde med den københavnske dokumentarfilmfestival CPH:DOX. Her vil nyhedsmagasinet præsentere de første eksempler på mediets journalistiske format og varemærke, føljetonen, ved i alt fire arrangementer. Temaerne blandt de første historier er COP 21 i Paris i december, asylpolitik og en serie om sex og ærlighed, som den tidligere DR-vært, Anja Bo, står i spidsen for.
Føljeton rulles indledningsvis ud i en betaversion for en begrænset brugerskare - den endelige åbning sker 16. november, skriver magasinet.
Vil nå 10.000 på tre år
Det mobile nyhedsmagasin fik i juli fik 4,4 mio. kr. i innovationsstøtte fra Medienævnet - den største bevilling fra innovationspuljen nogensinde. Samtidig har Føljeton hentet 3 mio. kr. fra private investorer.
Forretningsmodellen hviler på abonnementsalg og partnerskaber, mens klassisk bannerannoncering er fravalgt. Målet er at nå 10.000 abonnenter inden for de kommende tre år. Abonnementsprisen er sat til 49 kr. om måneden.
Holdet bag tæller direktør Nikolaj Thyssen, der er tidligere redaktionschef for information.dk, debattør og kommentator Lars Trier Mogensen samt journalisterne Johannes Wehner, Lasse Lavrsen og Oliver Stilling.
Relaterede artikler
Skal betalende læsere slippe for annoncer?
For abonnenter
Føljeton: Annoncer kan ikke betale sig for os
For abonnenter