MediaWatch

Føljeton: Annoncer kan ikke betale sig for os

Det nye mobilmagasin Føljeton satser på partnerskaber frem for klassiske bannerannoncer. Indtjeningen er for lille, og det ødelægger brugeroplevelsen, siger direktør og redaktør Nikolai Thyssen.

Foto: PR-foto

Når det nye mobilmagasin Føljeton går i luften senere i år, bliver læserne skånet for bannerannoncer. Det siger direktør Nikolai Thyssen, der ikke tror på de klassiske annoncer for et lille medie som Føljeton.

"Når man er et nystartet medie, som vi er, får man alt for lidt ud af det. Annoncer er et forhandlingsspil, og jeg vil antage, at JP/Politiken kan lande langt bedre aftaler end eksempelvis Kristeligt Dagblad. Der er en enorm volumeforskel på markedet. Og der har vi ikke mulighed for at tjene ret meget på annoncer," siger Nikolai Thyssen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs