MediaWatch

Twitter gør det nemmere at måle annoncers effekt

Twitter åbner en smule op for datarummet og vil give annoncører bedre muligheder for at se, hvor godt indsatsen virker.

Foto: Soeren Stache/AP/Polfoto/Arkiv

Virksomheder på Twitter kan annoncere ved hjælp af de såkaldte promoted tweets. De bliver skudt ud til en given målgruppe mod betaling. Og nu giver Twitter bedre muligheder for at granske, hvordan de promoverede tweets klarer sig, skriver Adweek.

Det nye værktøj hedder Conversion Lift. Det lader annoncørerne måle effekten af tweetet, fx hvor mange der klikker på det promoverede tweet, installerer en app eller laver et køb på baggrund af tweetet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Femina henter ny redaktør fra Berlingske

Digital nyhedsredaktør på Berlingske rykker til Femina, hvor hun bliver ny forsideredaktør og jourhavende som del af en journalistisk oprustning på aktualitetsstoffet på det Aller-ejede kvindebrand.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs