MediaWatch

Twitter gør det nemmere at måle annoncers effekt

Twitter åbner en smule op for datarummet og vil give annoncører bedre muligheder for at se, hvor godt indsatsen virker.

Foto: Soeren Stache/AP/Polfoto/Arkiv

Virksomheder på Twitter kan annoncere ved hjælp af de såkaldte promoted tweets. De bliver skudt ud til en given målgruppe mod betaling. Og nu giver Twitter bedre muligheder for at granske, hvordan de promoverede tweets klarer sig, skriver Adweek.

Det nye værktøj hedder Conversion Lift. Det lader annoncørerne måle effekten af tweetet, fx hvor mange der klikker på det promoverede tweet, installerer en app eller laver et køb på baggrund af tweetet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs