MediaWatch

Digital chef forlader TV 2

TV 2's digitale chef forlader posten efter næsten to år. Ny digital strategi med ny direktørstilling er en del af forklaringen.

1. november stopper Peter Brüchmann som digital chef for TV 2. Det oplyser medievirksomheden i en pressemeddelelse.

Brüchmann har bestredet posten i lidt under to år. Han forklarer sin afgang med den digitale strategi, som TV 2 meldte ud i august. Blandt de nye tiltag er en digital udviklingsdirektør, og det er én af grundene til, at Peter Brüchmann vælger at forlade stillingen som digital chef.

"TV 2 har truffet en rigtig og offensiv beslutning ved at løfte det digitale område ind i direktionen. Jeg har i den forbindelse kigget på den bane, der ligger foran mig på TV 2 og konkluderet, at den ikke er det, jeg blev ansat til. Derfor siger jeg min stilling op på TV 2, men jeg gør det helt uden bitterhed og dårlige vibrationer, for jeg er glad for og stolt over at have været en del af TV 2s målrettede indsats mod at lykkes i en digital virkelighed. Jeg ønsker TV 2, det dygtige hold i TV 2 Digital og i TV 2s øvrige afdelinger alt det bedste. TV 2 er godt rustet med dette stærke hold," siger Peter Brüchmann i pressemeddelelsen.

TV 2 skriver i meddelelsen, at stillingen ikke vil blive genbesat, og at jagten på en digital udviklingsdirektør går efter planen.

Respekt for beslutningen

TV 2's nyhedsdirektør Michael Dyrby har ikke andet end lovord til overs for den snart forhenværende digitale chef.

"Jeg har stor respekt og forståelse for Peter Brüchmanns beslutning. Han har siden sin ansættelse flyttet tv2.dk i en meget professionel retning, hvilket bliver synligt for enhver, når vi inden længe er klar med et helt nybygget site. Peter efterlader et tv2.dk og vores andre digitale tjenester i topform og med fremgang over hele linjen, og det er i høj grad hans fortjeneste. Det skal Peter have en stor tak for," siger Michael Dyrby i pressemeddelelsen.

Peter Brüchmann skal fremover arbejde i sit eget firma 2020 by Brüchmann, hvor han før tiden på TV 2 arbejdede med bl.a. ledelse, skrev bøger og holdt foredrag.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs